III. Ray of Sound – Tér/fény zongora (a rendszer)

Ebben a fejezetben a mestermunkám technológiai részletei alapján vázolom fel a vj műfajban bekövetkezett technikai, technológiai rendszerek fejlődését, melyek az alábbi témaköröket érintik:

  • Geometry organ: A színek, árnyék- és fényhatás változások hangra reagens természetűek, melyek vezérelhetőség szerint manipulálhatók. Hogyan vált a fényjáték térjátékká, avagy hogyan fejlődött a vetített tér vezérlési rendszere fényorgonából térorgonává.
  • Valós és virtuális tér kapcsolatai: A rendszer kiindulópontja nem a valós tér lekövetése virtuális absztrakció által, hanem a virtuális tér nyomozása és megszólaltatása a valós tér közvetítésében. A folytonos mozgás itt nem lényeges, a fő cél a pontok megtalálása a mozgás által, a térbe kivetülő virtuális térképzet felfedezése. A virtuális tér a valós térben hangok és fény formájában keletkezik, mely a látszólag üres teret egész testtel irányítható hangszerré változtatja.